Zimske gume bodo ta mesec oktober začele biti obvezne po vsej Sloveniji razen na Primorskem in če tam pada sneg, kar se včasih zgodi, jih je tudi treba imeti. Gume pa morajo imeti tudi zadosten profil, če se vozijo več sezon, zato je profil treba izmeriti oziroma ga zmeri tudi serviser. Zimske gume niso samo obvezana oprema za zimo, ki jo zahteva država ampak so tudi modra izbira, kajti takrat so posebne razmere, ki jih zmorejo le zimske gume, da je vožnja varna.

Varna vožnja pomeni, da se avto drži ceste in ne drsi z nje v jarek ali celo drevo ali pa v nasprotna vozila. Zimske gume imajo zato veliko večji profil na gumah, da lahko sneg odpade med vožnjo in zato ne drsijo ter se dobro držijo podlage. So tudi drugačne trdote kot letne, torej so bolj mehke, ker so nižje temperature in guma se mora bolj prilegati cestišču. Imajo tudi bolj široke kanale za odtekanje vode, plundre in snega.

Zimske gume morajo biti zamenjane z letnimi do sredine oktobra, saj se že takrat pojavljajo nizke temperature in možnosti snežnih padavin, kar se je letos že zgodilo na gorenjskem. Če posebej v takih, hribovitih in mrzlih predelih je dobro gume zamenjati za zimske že prej, kot to predpisuje uradno država, in večina ljudi na gorenjskem se tega tudi drži.

Zimske gume rešujejo življenja, ko je treba pozimi na hitro zavreti, da avto ne drsi ampak da se ustavi, seveda pa je zimskim razmeram potrebno tudi prilagoditi hitrost. Nekateri imajo tako imenovane kombinirane gume za poleti in pozimi. Naj omenimo, da tega dejansko ni, tudi te gume so pravzaprav zimske gume, ki ne dovoljujejo prevelikih hitrosti in se tudi zelo hitro obrabijo na višjih temperaturah, ker niso prilagojene dovolj dobro poletju. Zato je morda bolje imeti letne gume poleti in zimske pozimi.